Padd Solutions

Converted by Falcon Hive

Mase kecik2 dulu akoo sekolah kat tadika kemas kat umah aku jer..jln kaki 5 mnit dh smpai..haha dekat giler. Akoo masih ingt byk lagi peristiwa bersejarah yang berlaku ketika di tadika ni (okey mentipu anda). Ada 2 kenangan yg still akoo xleh nak lupe till skrg. PERTAMA adalah aku penah muntah kat tadika kecik2 dulu..haha..sbb ape? sbb aku mkn byk sgt (kecik2 dh mkn byk cmne x gemuk wei) serius!! makann die aritu sdap giler..aku tmbah byk kali..then after makan rase loya2 then terus muntah..hahaha..KEDUA adalah cikgu aku kate kalu nak balik kena hafal rukun negara (owh sungguh ptriotik ckgu ku ini) Aku ni dahlah mls nak hafal kcik2 dulu..seb baek ade mmber aku yg sudi ajar aku dulu..kira cheating la..hehe(cheating is not good for kid under 5 years old!)

Then aku smbung mase pra-sekolah kat SEK KEB PADANG KALA..mula2 masuk aku tak der mmber..slalu homesick..aku masih ingt aku nanges nak balik mase mula2 masuk..hahaha..then lama dah ader rmai kawan. ade 1 hari tu aku terantuk kepala mase habis kelas sbb cikgu bukak pntu then aku tlanggar pintu tu (wei mata letak kat mne nie cdiq??letak kat pale lutut ka??aku guna mata ati daa). then blik umah tu my parents prasan yg pale ku bengkak..die tnya knape tp aku ckp tak der pape.takut nk bgtaw la.huhu.esk tu ayh aku tnya ckgu pra then ckgu pra u tnya aku blk barulah aku bgtaw cite sbnr aku tlanggar pntu sbb ade ckgu bukak pntu x nmpak aku (tu la tak leh duk diam sgt). start dari aritu aku dah tak masuk kls (aku lupe sbb ape) tp aku duk kat kerani. baek woo kerani tu. siap blnje aku mkn n mnum lagi..maybe sbb aku kiut kot..hehe (hei cdiq kau pegi keluar skrg!!)

then tahun slepas itu aku masuk drjah 1. jumpa la balik ngan mmber2 pra dulu. yg pling bez nyer dpt stationary free tu..hehe (padahal my mom dah byr mase dftar tu). pastu nie aku nak membangga diri sikit..jgn mrh ek..aku pnya result exam mase drjah 1 slalu dpt no 2 and no 3.tak mentipu anda ok (sape2 nak bukti meh aku tunjuk rekod result aku dulu2). padahal aku mane penah blaja pn @ pi tusyen2 ni (bdk2 dulu mane ade tusyen cam zaman skrg.baru umur 5 tahun dah masuk tusyen zmn skrg.ish2)

pastu tak lama tu ckgu mengumumkan rumah sukan.aku rumah MERAH! hehe. sampai la aku drjah 6 umah merah. time tu la aku start suke warna merah sbb merah adalah simbol gagah berani lg kuat dan perkasa gitu (cukup2 la merepak wahai en cdiq)

aku ade 1 minat mase skolah rndah dulu.aku suke melukis.aku penah wat kad raye time nak raye ^_^ ckgu2 aku sume puji aku kreatif.bangga siot (kesini kau cdiq! tak abis2 nak puji diri *kena piat telinga*) aku kalu melukis aku akan jadi tekun dan khusyuk giler. concentare!concentrate!! then penah mase aku drjah 3 sorg pompuan duk meja tepi aku tnya aku "cdiq awat hang punya lidah terjelir2" (cdiq kau nie asal perlis ke klantan nie) pastu aku baru taw yg bile aku khusyuk time melukis aku akan terjelir2 lidah.cam ular la plak.haha

naik drjah 5 aku dilantik menjadi ketua kelas slps my ckgu kelas dpt mngesan ciri2 pemimpin yg ada dlm diriku ini (ok! mentipu anda sahaja) aku terpkasa bertanding merebut jwtan ketua kls dengan x-ketua kelas aku mase drjah 4. nasib aku baek. aku mendapat sokongan 95% drpd kaum hawa.kn dah kate aku comel kecik2 dulu ( cdiq! blah ko skrg!). mmg syok ar jd ketua kelas sbb tak yah wat kije sapu smpah, lap cermin, sapu papan ijau bla...bla..bla.. sume maen suh org jer. bak kata iklan celcom 'kuasa di tgn anda'.hehe. THEN naek drjah 6 plak aku dinaikkan pgkat sekali lagi oleh cikgu ku menjadi pengawas sekolah. HAHAHAHAHAHA (gelak org jahat). tp aku juz ditugaskan menjaga pntu pagar.bkn jaga pntu pagar sbb takut dicuri org ke. NO! ambik nama bdk2 dtg lewat ke sekolah pastu bg kt ckgu. tp aku tak penah pn anta nama pelajar yg dtg lwt..ksian la. aku juz bg nsihat suh dtg awl jer.hehe. and tak lupe my partner yg bertugas skali dgn aku mnjaga pintu pagar yg suke lari dari sekolah (ok mentipu anda lagi, pintu pagar mne blh lari daa) yg bernama Nurul Ain Az-Zahra (bdk bijak nie). die nie tgas giler. haha. bile dh jadi pngawas nie aku telah disruh oleh ckgu n my fren (die ketua pengawas time tu) utk mmbaca doa. mula ok la sbb baca doa sblum masuk kls guna mic. then lame2 tu kena baca doa dpn perhimpunan. pnyalah nervous! haha.

ok.kite skip cket. mase trial UPSR aku dpt 4A 1B. B itu adalah maths. dan markah B yg aku dpt itu adalah 78. lagi 2 mrkah jer nak dpt 80=A. then ade sorg budak pmpuan nama NUR NABILA NAJAT and geng2 die pi pjuk ckgu math aku suh bg aku dpt A. padahal aku xpenah suh pn. dah terbukti aku kiut+comel.HAHAHAHA (ok! tak klakar la cdiq) then aku dptlah 5A.yahooooooo. time trial ade 10 org sume dpt 5A-aku, pngwas prtner aku yg jga pntu pgar-ain, nabila-yg tlong up markah math aku, linda-mmber die dinie-ketua pngawas, apiz, piji, shafiq n aku x ingt yg len. then mase exam UPSR sbnr, rsult pn diumumkan.aku bdebar giler. "cdiq 5A" ckgu ku mnyebut. waaa bngga giler. time tu mmg berbunga2 ati aku. sume bunga ader taw. bunga ros,crysanthemum,taik ayam, arkid, ros bla..bla..bla.. (ok merepek) mase tu just ader 5 org jer yg dpt 5A- aku, linda,nabila,apiz dan linda. then pnyalah xcited isi borg nak mintak sekolah mnegah-sume aku mintak.hahaha (ingat ALLAH.ingt ALLAH)

nnti aku smbung edisi sekolah mnengah lak ek



(0) Comments

Post a Comment