Padd Solutions

Converted by Falcon Hive

Waaa sudah lame tidak mengupdate blog sebab busy sgt ngan byk program lepas je exam..hoho.

So ari ni nak share ttg ilmu yang aku dpt mase join Kursus Asas Keusahawan di Sandy Beach Resort di Langkawi selama seminggu. Memang banyak input dan maklumat yg aku dpt serta dapat kenal ngan ramai student unimap yang dah ade bisnes mantop! hoho!

Penceramah pon memang style abes! Sume background engineering tp ade bisnes import-eksport. Antara ilmu yang aku dpt:
  • cara-cara buat Rancangan Perniagaan yg betul. (ade soft copy)
  • cara-cara bisnes import-eksport
  • ciri-ciri usahawan 
  • dan banyak lg sampai aku pown dh lupe..hoho 
  
Aku pon malas nak cite panjang2 sbb aku nak gi reunion plak jap lg kat pantai bachok selama 2 hari. Papepon aku memang berpuas ati ngan kursus usahawan tu. ^_^ So ade pape nak tnye just drop a message k!

p/s: aku skrg on da way bukak syarikat ngan 2 orang rakan bisnes di Unimap dekat kedai siswai tu..Doakan kami berjaya! Insyallah.

(2) Comments

  1. Oh! Duit On July 10, 2010 at 4:50 PM

    Sepatutnya aku join yang ni..haha xpalh next time..lagipun tahu dah apa aktiviti..

     
    Haru On July 10, 2010 at 5:03 PM

    hoho..xper bro..yg nie utk yg xkaye cam aku nie..hehe :P

    kalu sng2 bro ajrlah camne nk jd ebayer yg kaya cam bro..aku dah try tp xjd pown..haha..hampes tol rase..

     

Post a Comment